Sunday, December 13, 2015

Mental Breakdown

So beberapa hari yang lalu, aku rasa kosong sangat. Macam ada benda yang tak kena.

Aku buat semua benda macam biasa aje. Tapi baru aku teringat aku dah lama tak mengaji Al Quran.

Ye. Aku mengaku benda tu. Aku rasa dah lebih sebulan aku tinggal and rasa bersalah sangat. Sebab well, kau tau la kan. Dekat twitter mostly banyak sentuh pasal baca Al Quran baca Al Quran and aku selalu mcm hah ok ok camtu je.

Ya rabb  teruknya aku. Itulah yang aku fikir time tu.

And lepas solat Isyak wak tu malam tu, tetiba aku rasa mcm oklah jom kita baca Al Quran sekarang. Aku tak terus je baca, aku belek belek pastu baca tafsir dia. And then waktu nak carik the last tanda yg aku letak sebelum ni. Tak jumpa.

I guess my sister accidentally tertarik tanda tu waktu dia pinjam sekejap dalam 2 minggu lepas. So aku random ajelah belek belek Al Quran.

Tetiba memang time aku stop belek tu. Terbukak dekat muka surat Surah At Taubat. Yg memang drpd ayat pertama punya. So I clearly saw AT-TAUBAT and aku punya hati rasa macam. Entahlah tak tau nak explain macam mana. Tapi memang rasa mcm Allahuakbar...

Well, memang surah At Taubat tu ada cerita dia sendiri tapi entahlah. Aku rasa mcm Allah nak kasi petunjuk suruh aku taubat. Hm..

Aku harap sangat lepasni aku takkan tinggal Al Quran dah. Semoga aku istiqamah. InshaAllah.

Terima kasih sangat Ya Allah.

Doakan aku istiqamah ok? And semoga kita semua berada di dalam kalangan orang yang beriman nanti inshaAllah.

No comments:

Post a Comment