Saturday, January 2, 2016

Seventeen!

Assalamualaikum and a veryyyy good night. Hahaha

Okay, so harini 2nd January 2016.
Wahh. Aku dah 17 wehhh. 17. Omegerdd.

Looking at my past, knowing that I've been through many bad experiences and good ones, entah la rasa macam. Huwaa power jugak kau ni.

Tapi rasa nak gelak pun ada sbb baru 17. Kalau Allah tetapkan, mungkin ada banyak tahun lagi yg perlu aku hadapi dkt hidup ni. Huhuhu.

17 tahun ni. Aku ada azam baru. Well yg paling nak, mestilah 11A+!
Serious. Tahun ni tak nak memain sangat dah.
Belajar erti penat. Kalau penat bukan maknanya kena stop, tapi kena slow down sekejap lepastu teruskan lagi. Eh betul ke? Hahaha.

Yg pasti, inshaAllah Im working harder than everrrr and Im gonna get straight A+ inshaAllah.

Nothing is impossible kan?

Oh lepastu another one, aku nak dapat my ideal weight on 1st June. Pleaseeee. Tolonglahh. I've been working out a bit and control makan la sikit. Some suggest me to try atkins diet. Alah yg mkn protein je tu. Mmg la mcm hm why not. Tapi nanti dulu la kot. Hehe. Bukan apa. Lets try apa yg aku tgh buat skrg ni dulu at least for a month, kalau ada hasil why not. Kalau takde baru pergi ke plan B.

Tbh, aku jealous gilaaaa dgn gadis gadis yg makan mcm gajah ni tp badan halus mcm cicak. Geram ok. Dalam badan kau simpan jin ke apa. Huhu.

Lagipun siapa tak sedih when someone said that you are an obese walaupun time tu dia ber"jenaka" sahaja. Tapi still sedih la. I still in overweight phase and akan turun ke fasa normal beberapa bulan lagi inshaAllah. (Pls doa supaya pelajaran tak tinggal. I srsly need to make a schedule to handle with my daily activities hihi)

Ok tp kena ingat, niat nak kurus bukan sbb nak pakai baju yg perghh juga bukan utk kasi org perghhh tapi sebab aku nak sihat.

Im going to use the same body for who knows maybe more than 50 years. So jaga la kesihatan badan tu baik baik. Doa kan ok? Tak nak sakit sakit.

Ada banyak lagi azam tapi i simpan dulu ok? Malu la hehehee (padahal bkn ada org baca pun lol)

Alright itu aje kot buat masa skrg.

Have a great year and may this year, your relationship with Allah are even better than before and will continue to be even betterrr till the end of our lives Amin!

No comments:

Post a Comment